.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گیلان نیازمندمشارکت مردمی درکاشت درخت

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان گفت : کمبود سرانه جنگلی در گیلان مشارکت مردم در توسعه جنگلکاری و کاشت درخت را ضروری ساخته است.

' فریور نقوی ' روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : کمبود سرانه جنگلی در گیلان ، توسعه درختکاری و حفاظت از جنگل ها بویژه کاشت درخت در محیط های شهری را ضروری می سازد.

وی اظهارداشت : رتبه سرانه جنگلی در گیلان به دلیل وسعت کم و تراکم جمعیتی زیاد در بین استان های کشور 14 است که این وضعیت استان را از نظر برخورداری از سرانه جنگل بعد از استان های کرمان و کرمانشاه قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد : محیط های شهری و روستایی گیلان نیازمند روش های جایگزین در کاشت درخت و نگهداری از آن در عرصه های طبیعی و شهری و توسعه نهالکاری برای افزایش سرانه فضای سبز و جنگلی است.

نقوی یادآورشد : گیلان شرایط طبیعی بسیار خوبی برای افزایش سطوح فضای سبز شهری و کاشت درخت در محیط های زندگی و در حاشیه خیابان ها و نگهداری آنها توسط مردم دارد.

معاون فنی اداره کل منابع گیلان و آبخیزداری گفت : در گذشته محیط های شهری گیلان از نظر پوشش درختی وضعیت خوبی داشت ولی در این شهرها بسیاری از درختان به دلیل سن زیاد و کهنسال بودن ازبین رفته اند که نیازمند کاشت گونه های جایگزین است.

وی تصریح کرد : کارشناسان این اداره کل آمادگی دارند در صورتی که هر مجموعه ای نیاز به کاشت نهال و ایجاد فضای سبز و مفرح داشته باشد از نظر کارشناسی به آن ها کمک کنند.

استان گیلان 565 هزار هکتار پوشش جنگلی دارد . /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.